loading...
فرافایل22
س بازدید : 26 پنجشنبه 13 آبان 1395 نظرات (0)
پروپوزال رابطه بین سبک های فرزند پروری با خود کارآمدی و خلاقیت دانشجویان

آیا شیوه های فرزندپروری والدین می تواند تاثیری بر خودکارآمدی و خلاقیت فرزندان داشته باشد؟ بنابراین، پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین سبک های فرزندپروری والدین با خودکارآمدی و خلاقیت دانشجویان آزاد اسلامی انجام گرفت

دانلود پروپوزال رابطه بین سبک های فرزند پروری با خود کارآمدی و خلاقیت دانشجویان

پروپوزال رابطه بین سبک های فرزند پروری با خود کارآمدی
پروپوزال سبک های فرزند پروری
پروپوزال خود کارآمدی و خلاقیت دانشجویان
خود کارآمدی و خلاقیت دانشجویان
پروپوزال خلاقیت دانشجویان
پروپوزال خود کارآمدی دانشجویان
رابطه فرزند پروری با خود کارآمدی و خلاقیت دانشجویان
رابطه فرزند پروری با خود کارآمدی و خلاقیت
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 174 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33

پروپوزال رابطه بین سبک های فرزند پروری با خود کارآمدی و خلاقیت دانشجویان

بررسی رابطه بین سبک های فرزند پروری والدین با خود کارآمدی و خلاقیت دانشجویان آزاد اسلامی

پایان نامه نقاط آسیب خیز اجتماعی تهران,آسیب خیزی اجتماعی ,آسیب های اجتماعی,آسیب شناسی اجتماعی,پروژه علوم اجتماعی,پایان نامه علوم اجتماعی,پروژه آسیب شناسی ,آسیب شناسی اجتماعی تهرانبررسی,شهر

 

هرگونه استفاده برای نمره و یا ارائه مستقیم به استاد مورد تایید ما نمی باشد و شرعا و اخلاقا کار درستی نمی باشد لطفا از این پروژه برای آموزش و نمونه تحقیق استفاده شود.

 

بیان مسئله

خلاقیت زمانی پا به عرضه وجود می گذارد، كه فرد یا افرادی، سطح دانش زمان خود را درباره پدیده های طبیعی و یا خود انسان كافی ندانسته و خود را ناچار به بهره گیری از طیف وسیع تواناییها ببینند تا فرا رسیدن آن برهه از زمان كه دیگر جستجوگری در جستجوی راههای تكمیل كنند. فنون باقی نماند، و یا آن لحظه كه تحقیق برای ازدیاد سطح تولیدهای صنعتی به توقف درآمده و ضرروت جهاد ملی در راه دستیابی به خود كفایی و خودیابی در جامعه بین الملی بی اهمیت تلقی شود، پیكار خستگی ناپذیر كه در نهایت به نوآوری و تحول می انجامد، ادامه خواهد داشت و پایانی بر آن متصور نیست. خلاقیت یعنی تركیب مجدد عقاید، اندیشه ها، افكار، تصورات و انگاره هایی كه قبلاٌ برای فرد شناخته شده است، اما به شیوه ای جدید و متفاوت با قبل (ساعتچی، 1374).

باندورا (1997) مطرح می کند که خود کارآمدی، توان سازنده ای است که بدان وسیله، مهارتهای شناختی، اجتماعی، عاطفی و رفتاری انسان برای تحقق اهداف مختلف، به گونه ای اثربخش ساماندهی می شود. به نظر وی داشتن دانش، مهارتها و دستاوردهای قبلی افراد پیش بینی کننده های مناسبی برای عملکرد آینده افراد نیستند، بلکه باور انسان در باره توانائیهای خود در انجام آنها بر چگونگی عملکرد خویش مؤثر است. بین داشتن مهارتهای مختلف با توان ترکیب آنها به روشهای مناسب برای انجام وظایف در شرایط گوناگون، تفاوت آشکار وجود دارد. "افراد کاملاً می دانند که باید چه وظایفی را انجام دهند و مهارتهای لازم برای انجام وظایف دارند، اما اغلب در اجرای مناسب مهارتها موفق نیستند" (باندورا 1997 ص75).

در مواقعی که خانواده بتواند با روابط آموزشی صحیح، فرزند را به سمت خود جذب کند، تاثیر نیروهای دیگر حتی در صورتی که مخالف با فرهنگ رایج خانواده باشند، به حداقل خواهد رسید، و در صورت موافقت نیز تشدید خواهد شد. در صورتیکه خانواده با روابط نا صحیح خود نقش دافعه را نسبت به فرزند داشته باشد، طبیعتا، منابعِ دیگر که رابطه ای بهتر و آموزشی تر از خانواده ایجاد کنند، می توانند بر روی چگونگی شخصیتِ روانی، اجتماعی و فرهنگی فرزندان اثر بسزایی داشته باشند. از منظری دیگر، در صورتیکه رابطة خانواده، رابطه ای بر اساس دمکراسی و آزادی باشد، اولا، فرزند بیشتر به سمت خانواده تمایل نشان خواهد داد، ثانیا، جنبة اجتماعی شدن او بیشتر تقویت شده و وی نقش فعالتری را در جامعه ایفا می کند. در غیر اینصورت غالبا دیده شده که فرد منزوی بوده و با محیط اطراف خود منفعلانه بر خورد خواهد کرد. وجود شخصیت سالم روانی و فرهنگی فرزندان در گروِ یک نکتة اساسی است که در اکثر خانواده های مورد مطالعة این پژوهش کیفی (لاپلانتین، 2000) که در سلامت روان بسر می برند، مشترک به نظر می رسید، و این نکته، مسئلة حضور والدین در جمع خانواده بود. به عبارت دیگر، مدت زمانی  است (لوفور، 1989) که والدین در خانه می باشند، و یا شکل فضایی  (بوردیو، 1989) که در خانه حاکم است. البته، وجود زمان و یا فضا به تنهایی کافی نبوده، بلکه در این مدت زمانِ حضورِ فیزیکی، داشتن رابطة آموزشی (هس و ویاند، 1994) و مسئلة وجود ارتباطات کلامی (بودیشون، 1982)، یعنی گفتگو در بین اعضاء خانواده لازم و مطرح است. اما سوالی که در اینجا پیش می آید این است که آیا شیوه های فرزندپروری والدین می تواند تاثیری بر خودکارآمدی و خلاقیت فرزندان داشته باشد؟ بنابراین، پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین سبک های فرزندپروری والدین با خودکارآمدی و خلاقیت دانشجویان آزاد اسلامی انجام گرفت.

فرضیه اصلی

بین سبک های فرزندپروری والدین با خودکارآمدی و خلاقیت دانشجویان آزاد اسلامی رابطه معنی دار وجود دارد.

فرضیات فرعی

بین سبک فرزندپروری آزادگذاری و خودکارآمدی دانشجویان آزاد اسلامی رابطه معنی دار وجود دارد.

بین سبک فرزندپروری آمرانه و خودکارآمدی دانشجویان آزاد اسلامی رابطه معنی دار وجود دارد.

بین سبک فرزندپروری اقتدار منطقی و خودکارآمدی دانشجویان آزاد اسلامی رابطه معنی دار وجود دارد.

بین سبک فرزندپروری آزادگذاری و خلاقیت دانشجویان آزاد اسلامی رابطه معنی دار وجود دارد.

بین سبک فرزندپروری آمرانه و خلاقیت دانشجویان آزاد اسلامی رابطه معنی دار وجود دارد.

- بین سبک فرزندپروری اقتدار منطقی و خلاقیت دانشجویان آزاد اسلامی رابطه معنی دار وجود دارد.

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

 

 

دانلود پروپوزال رابطه بین سبک های فرزند پروری با خود کارآمدی و خلاقیت دانشجویان

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5017
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 95
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 559
  • آی پی دیروز : 91
  • بازدید امروز : 1,983
  • باردید دیروز : 191
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 2,483
  • بازدید ماه : 14,214
  • بازدید سال : 105,471
  • بازدید کلی : 1,070,704
  • کدهای اختصاصی