loading...
فرافایل22
س بازدید : 104 جمعه 14 آبان 1395 نظرات (1)
پروپوزال رابطه بین جو سازمانی و تمایل کارکنان در تصمیم گیری های سازمانی

آیا بین جو سازمانی و تمایل کارکنان در تصمیم گیری های سازمانی(مطالعه موردی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی)رابطه معنی‌داری وجود دارد؟

دانلود پروپوزال رابطه بین جو سازمانی و تمایل کارکنان در تصمیم گیری های سازمانی

پروپوزال رابطه بین جو سازمانی و  تصمیم گیری های سازمانی
پروپوزال جو سازمانی
پروپوزال تصمیم گیری های سازمانی
تصمیم گیری های سازمانی
رابطه جو سازمانی در مؤسسات عالی
دانلود مقاله جو سازمانی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
حجم فایل 159 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34

پروپوزال رابطه بین جو سازمانی و تمایل کارکنان در تصمیم گیری های سازمانی

بررسی رابطه بین جو سازمانی و تمایل کارکنان در تصمیم گیری های سازمانی(مطالعه موردی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی)

 

هرگونه استفاده برای نمره و یا ارائه مستقیم به استاد مورد تایید ما نمی باشد و شرعا و اخلاقا کار درستی نمی باشد لطفا از این پروژه برای آموزش و نمونه تحقیق استفاده شود.

بیان مسئله

برقرارکردن الگوی سازمانی و چگونگی اداره کردن چنین موسساتی روشن است.در این میان،متغیرهایی نظیر فرهنگ سازمانی،جو سازمانی،الگوهای تصمیم گیری و مشارکت کارکنان در امور سازمان نقشی انکار  ناپذیر را در پیشبرد اهداف سازمان دارا هستند.

تسلیمی (1384)در این خصوص اشاره می نماید كه در عصر اطلاعات، مدیریت اثربخش و موفقیت آمیز سازمانها به توانمندی گردانندگان آنها در حل مسائل ساختار نیافته،شکار فرصتها، استفاده مدبرانه ازشایستگی های سازمان و کسب برتری رقابتی از طریق تصمیم گیری و اتخاذ تصمیمات صحیح بستگی دارد.کیفیت تصمیمات با تلفیق دانش،تخصص،مهارت و رویکرد افراد متعدد درگیر در فرایند تصمیم گیری و هم افزایی حاصل از آن بهبود می یابد.

    تأثیر تصمیمات مشارکتی بر کارکرد سازمان‌ها تصمیم‌گیرندگان را مجاب نموده که نگاه ویژه‌ای به مشارکت‌ کارکنان در تصمیم‌گیری‌های سازمانی داشته باشند .از این‌روست که پرستون و پست[1] معتقدند که: انقلاب اول در علم مدیریت، انقلاب استبداد مدیران بود و انقلاب دوم، انقلاب جدایی مالکیت از مدیریت و انقلاب سوم که مهم‌ترین انقلاب در مدیریت است، انقلاب مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها است (طولابی، 1381، 59).

    اما تحقق رویکرد مشارکتی، بنا بر مطالعات انجام شده مستلزم صمیمت میان همکاران، رفتار حمایتی مدیر، وجود محیطی آرام و... می‌باشد که مجموعاً جو سازمانی حاکم بر سازمانی چون دانشگاه را تشکیل می‌دهد. (جهانداری و علوی، 1381). جو سازمانی[2] به کیفیت درونی یک سازمان به گونه‌ای که اعضای آن، این کیفیت را «ادراک و تجربه» می‌کنند اشاره می‌کند؛ به عبارت دیگر، مجموعه ویژگی‌‌های درونی‌ای که مؤسسه‌ای را از مؤسسة دیگر متمایز ساخته و رفتار کارکنان آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد، جو سازمانی آن مؤسسه نامیده می‌شود (علاقه‌بند، 1378).

    جو سازمانی با عواملی نظیر :میزان تعارض ،کیفیت زندگی کارکنان،تعهد سازمانی کارکنان، اثربخشی رفتاری مدیر، رفتار صادقانه مدیر و کارکنان رابطه دارد و بر کارکرد سازمان ها موثر می باشد.همچنانكه شکرکن (1370) در این زمینه اشاره می نمایدکه :

"امروزه جو سازمانی یکی از مفاهیم مهم در مدیریت است که به عناوین و طرق مختلف در منابع مربوط به رفتار سازمانی به آن اشاره می‌شود و تشریح آن به لحاظ اینکه ارتباط نزدیکی با بعضی از عوامل مؤثر در کارکرد و اثربخشی سازمان‌ها از قبیل: فرهنگ‌ سازمانی، روحیه و انگیزش کارکنان دارد بسیار مهم است".

بدون شك نظام آموزش عالی بزرگترین و پیچیده ترین دستاورد بشر به شمار می رود(ناظم،1381). گادت(1994) در كتاب «انتظار تا عمل» در خصوص رسالت های مراكز آموزش عالی معتقد است كه این مراكز رسالت ارزیابی و تحلیل منطقی وضع موجود جامعه، اشاعۀ آزادانۀ افكار، تبیین پدیده ها در گسترۀ جهانی، تولید دانش و اطلاعات، ارتباط با سایر نظام های خارج از دانشگاه و هدایت افكار جامعه را بر عهده دارد. لذا توجه به چگونگی ادارۀ این مراكز و جو سازمانی حاكم بر آن ها باید مدنظر قرار گیرد. از سوی دیگر، سیاست های اخیر دولت در زمینه آموزش عالی حكایت از توسعه (افزایش) دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و همچنین افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی این مؤسسات دارد . از آنجا که این مؤسسات در پرورش نیروی انسانی متخصص آینده جامعه سهم عمده ای خواهند داشت پس توجه به جو سازمانی و چگونگی (رویکردهای) تصمیم گیری سازمانی در این مؤسسات ضروری به نظر می رسد . از سوی دیگر، به نظر محقق در اکثر تحقیقات انجام شده در مؤسسات آموزش عالی تمرکز بر روی اعضای هیات علمی (آموزشی)بوده و به کارکنان که نقش پشتیبانی کننده را در سازمان بر عهده دارند کمتر توجه شده است .

   بدین ترتیب پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین جو سازمانی و تمایل کارکنان در تصمیم گیری های سازمانی(مطالعه موردی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی) می پردازد و به اقتضای پژوهش علمی این اقدام در سطح کارکنان مؤسسات آموزش عالی دولتی و دانشگاه ها صورت می پذیرد.  

 


[1] . Lee Perston and jams Post

[2]. Organizational climate

 

 

 

فرضیه اصلی:

بین جو سازمانی و تمایل کارکنان در تصمیم گیری های سازمانی(مطالعه موردی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی)رابطه معنی‌داری وجود دارد.

فرضیات فرعی:

1ـ بین مؤلفه‌های جو سازمانی در مؤسسات آموزش عالی تفاوت معنی‌داری وجود دارد.

2ـ بین جو سازمانی باز و میزان تمایل كاركنان به مشاركت در تصمیم‌گیری های سازمانی در مؤسسات آموزش عالی رابطه ا‌ی معنی‌‌دار وجود دارد.

3ـ بین همبستگی مشاهده شده میان دو متغیر جو سازمانی و میزان تمایل كاركنان به مشاركت در تصمیم‌گیری های سازمانی در مؤسسات آموزش عالی تفاوت معنی‌داری وجود دارد.

 

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

دانلود پروپوزال رابطه بین جو سازمانی و تمایل کارکنان در تصمیم گیری های سازمانی

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط بلبرینگ در تاریخ 1395/08/14 و 14:21 دقیقه ارسال شده است

ممنون وبلاگ خوب شما به ما هم سر بزنید
-----------------
ارسال شده توسط ربات ارسال نظر Yo Blog Spammer
yospammer.tk


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5017
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 58
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 577
  • آی پی دیروز : 91
  • بازدید امروز : 2,483
  • باردید دیروز : 191
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 2,983
  • بازدید ماه : 14,714
  • بازدید سال : 105,971
  • بازدید کلی : 1,071,204
  • کدهای اختصاصی