loading...
فرافایل22
س بازدید : 110 سه شنبه 14 دی 1395 نظرات (2)
رابطه‌ی بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی در استادان متأهل

رضایت زناشویی فرآیندی است كه در طول زندگی زوجین به وجود می‌آید و لازمه‌ی آن انطباق سلیقه‌ها، شناخت ویژگی‌های شخصیتی،ایجاد قواعد رفتاری و شكل‌گیری الگو‌های مراوده‌ای است( خدابخش احمدی و همكاران،1384)

دانلود رابطه‌ی بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی در استادان متأهل

رابطه‌ی بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی 
 بلوغ عاطفی استادان متأهل  زن و مرد
 رضایت زناشویی 
 رضایت زناشویی استادان متأهل  زن و مرد
 رضایت زناشویی استادان متأهل
 بلوغ عاطفی استادان متأهل
 بلوغ عاطفی
 رضایت زناشویی ،  بلوغ عاطفیرابطه‌ی بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی پایان نامه بلوغ عاطفی پایان نامه رضایت زناشویی  رضایت زناشویی در اساتید  رضایت زناشوی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 29 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12

رابطه‌ی بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی در استادان متأهل

رابطه‌ی بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی در استادان متأهل  زن و مرد(مطالعه موردی استادان متأهل  استان تهران‌)

هرگونه استفاده برای نمره و یا ارائه مستقیم به استاد مورد تایید ما نمی باشد و شرعا و اخلاقا کار درستی نمی باشد لطفا از این پروژه برای آموزش و نمونه تحقیق استفاده شود.

این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است و فروش بدون اجازه گروه شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد!

رضایت زناشویی ،  بلوغ عاطفی,رابطه‌ی بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی ,پایان نامه بلوغ عاطفی ,پایان نامه رضایت زناشویی , رضایت زناشویی در اساتید  ,رضایت زناشویی در بین اساتید متأهل ,بلوغ عاطفی اساتید متأهل ,پایان نامه رضایتمندی زناشویی ,پروژه رضایت زنا,پایان نامه رابطه زناشویی,رابطه بلوغ عاطفی و روابط زناشویی

بیان مسأله (تشریح ابعاد، حدود مسأله، معرفی دقیق مسأله، بیان جنبه‌های مجهول و مبهم و متغیرهای مربوط به پرسش‌‌های تحقیق، منظور تحقیق)

  با شروع زندگی مشترک و ایجاد رابطه زناشویی، رضایت زناشویی به متغیری مهم در رابطه با کیفیت زندگی بدل میشود. رضایت زناشویی یک متغیر نگرشی است و بنابراین یک خاصیت فردی زن و شوهر محسوب می شود.

 رضایت زناشویی فرآیندی است كه در طول زندگی زوجین به وجود می‌آید و لازمه‌ی آن انطباق سلیقه‌ها، شناخت ویژگی‌های شخصیتی،ایجاد قواعد رفتاری و شكل‌گیری الگو‌های مراوده‌ای است.( خدابخش احمدی و همكاران،1384).

بدین ترتیب می‌توان گفت: زوجینِ دارای رضا‌مندی، در حیطه‌های گوناگون زندگی با همدیگر توافق دارند.‌این چنین زن و شوهر‌هایی از نوع و سطح روابط عاطفی‌شان راضی‌ هستند،پای‌بندی‌های مذهبی مشتركی دارند، وقت و مسائل مالی خودشان را به خوبی برنامه‌ریزی ومدیریت می‌كنند، در مسائلی كه اختلاف نظر دارند، مصلحت زندگی و خانواده را بر مصلحت خود ترجیح داده، از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردارند، از نوع و كیفیت گذران اوقات فراغت و رفت‌وآمد با اقوام و دوستان رضایت دارند و در نهایت، در تعداد و نوع تربیت فرزندان با هم اشتراك نظر دارند. اهمیت كیفیت زندگی‌زناشویی یا همان رضا‌مندی و نارضا‌مندی زناشویی، در تأثیر آن بر سلامت روانی و جسمانی پدیدار می‌شود. مطالعات نشان داده است كه رضا‌مندی و یا نارضا‌مندی زناشویی، بر بسیاری از ابعاد زندگی فردی و اجتماعی تأثیر می‌گذارد، برای مثال، نتایج مطالعات در محدوده تأثیر جسمانی نشان داد، افراد متأهل كه زندگی‌شان پایدار بوده و استحكام بیشتری داشته، عموماً عمر طولانی‌ دارند، از نظر جسمانی سالم‌ترند، شاد هستند و بیشتر احتمال دارد كه از سرطان نجات یابند. ( خدابخش احمدی و همكاران،1384).افراد متأهل ی كه زندگی‌شان پایدار بوده و استحكام بیشتری داشته و از رضا‌مندی زناشویی بالایی برخوردارند. بیشتر عاطفی‌اند و در مقایسه با افراد ناسازگار، كمتر دچار مشكلات روان‌شناختی می‌شوند.

 رضایت زناشویی به عنوان یکی از مهمترین مؤلفه های ثبات عاطفی زوجین به حساب می‌آید

بلوغ عاطفی را می توان به توانایی کنترل خود در مقابل ناکامی ها، احساس مسئولیت در قبال تصمیمات و اعمال شخصی و سطح مطلوبی از آگاهی نسبت به عواطف خود توصیف نمود. مواری (1997) بلوغ عاطفی را به توانایی عشق دادن و عشق گرفتن، توانایی رو به رو شدن با واقعیات زندگی و تجزیه و تحلیل جزئیات آن وقایع، توانایی تعبیر مثبت داشتن از رویدادها و تجربیات ناگوار زندگی، توانایی یادگیری از شکست ها و تجارب تلخ زندگی، توانایی پذیرش شکست ها و ناکامی ها، توانایی کنترل خشم و رهایی از رفتار های تکانشی توصیف کرده است.

عوامل گوناگونی بر رضایت زناشویی تاثیر گذارند که هر کدام از این عوامل نیز در جایگاه خود به طور مستقیم یا غیر مستقیم از بلوغ عاطفی تاثیر می گیرد و تاثیر می گذارند:

 فرضیه‏ های تحقیق:

1- بین میزان رابطه بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی استادان متأهل  زن و مرد استان تهران‌ رابطه معنا داری وجود دارد.

2- بین رضایت زناشویی مردان و زنان تفاوت معناداری وجود دارد.

3- مولفه ها و شاخص های بلوغ عاطفی می توانند رضایت زناشویی بین استادان متأهل مرد و زن  را پیش بینی کنند.

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

 

 

دانلود رابطه‌ی بلوغ عاطفی و رضایت زناشویی در استادان متأهل

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط نرم افزار بازديد ساز واقعي پرشيا آي پي در تاریخ 1395/10/17 و 3:07 دقیقه ارسال شده است

سلام شکلک

نرم افزار پرشیا آی پی (Persiaip) کاملا فارسی با راهنمای جامع و تصویری که دارای روزانه ده هزار آی پی واقعی می باشد که شما می توانید به کمک ابزارها و تنظیماتی که در اختیار شما قرار می گیرد این ده هزار آی پی را بین ۱ تا ۱۰ سایت یا وبلاگ متفاوت تقسیم نموده و باعث بهبود رتبه الکسا و گوگل (alexa & goole) شما می شود.

دانلود نرم افزار بازدید ساز واقعی پرشیا آی پی در سایت ما

منتظرتون هستيم!

شکلک شکلک


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5017
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 107
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 354
  • آی پی دیروز : 91
  • بازدید امروز : 575
  • باردید دیروز : 191
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,075
  • بازدید ماه : 12,806
  • بازدید سال : 104,063
  • بازدید کلی : 1,069,296
  • کدهای اختصاصی