loading...
فرافایل22
س بازدید : 67 دوشنبه 13 دی 1395 نظرات (0)
گزارش کاراموزی شبكه بهداری ابهر

گزارش کاراموزی شبكه بهداری ابهر در 37 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود گزارش کاراموزی شبكه بهداری ابهر

گزارش کاراموزی شبكه بهداری ابهر
کاراموزی شبكه بهداری ابهر
کارورزی شبكه بهداری ابهر
دانلود گزارش کارآموزی شبكه بهداری ابهر
دسته بندی گزارش کارآموزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 45 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37

شبكه بهداشت ابهر :

به شبكه بهداری ابهر كه جهت كار آموزی اعزام گردیدم قسمت امور اداری و مالی را انتخاب كرده و جهت فراگیری امور مالی و اداری فعالیت خود را آغاز كردم و یافته هایی كه از این امور بدست آوردم به قرار ذیل می باشد :

1- هزینه ها : گرفتن فیشهای مربوطه واریز به حسابهای شبكه از بانك ها وتفكیك نمودن آنها به حسابهای مربوطه به طور روزانه و ثبت آنها در دفتر معین حسابهای بانكی و در آخر هر ماه گرفتن صورت حسابهای بانكی از بانك مربوطه و بررسی كردن مبالغ صورتحساب با دفتر معینبانكها و در آوردن صورت مغایرت بانكی و گزارش آن به پیوست تراز نامه به مسئولین .

  2- اخذ فاكتورهای خرید از قسمت كارپردازی و چك كردن آنها از حیث مبالغ ریز فاكتورها و جمع فاكتور. سپس تفكیك فاكتورهای هزینه به سرفصلهای هزینه ها و ثبت آنها در دفتر معین در سر فصلهای مربوطه بطور روزانه و همچنین به تایید رساندن آنها توسط مسئول حسابداری . البته این قسمت كه هزینه یابی و تفكیك هزینه ها می باشد با اطلاعات گرفتن از مسئولین پس از مدتی توانستم خودم هزینه ها را تشخیص داده و در سر فصلهای خود ثبت نمایم و تراز آنها را بطور ماهیانه به صورت حسابداری دوبل تنظیم و پس از جمع و موازنه تراز آنرا به مسئولین تقدیم نمایم .

3- تنظیم اسناد هزینه ها : پس از گرفتن مدارك مربوطه یعنی برگ درخواست خرید كه پس از تصویب و تایید مسئول قسمت و امور مالی جهت انجام خرید اقلام می گردد . دوم برگ رسید انبار كه توسط انبار دار كه پس از دریافت جنس صادر و امضاء می گردد و این خریدها توسط تنخواه مامور خرید و با چك شبكه مبالغ آنها پرداخت می گردد .

4-  تنخواه گردان : تنخواه وجهی است كه مامورین خرید آنرا از شسبكه گرفته و از آن محل خریدها راانجام می دهند . در صدور اسناد حسابداری قسمت بدهكاری مربوطه به هزینه ها ودر مقابل آن تنخواه گردان و یا بانك بستانكار می گردد و در آخر تیرماه كه تنخواه اخذ شده توسط مامور خرید در طی همان ماه به حساب بدهكاری تنخواه دار دار گذاشته شده و در مقابل خریدهایی كه توسط تنخواه انجام گرفته به بستانكاری تنخواه گذاشته می شود(یعنی بدین طریق اسناد مربوطه تنظیم و پس از تایید در دفتر معین سر فصل تنخواه گردان ثبت می گردد . )

درآمدها

دریافت چك فیش های دریافتی از بیماران جمع آوری و همچنین وجه های دریافتی از بیماران بر طبق پرونده های آنها اول صحیح بودن آن بر طبق هزینه هایی كه برروی آنها انجامگرفته اعم از هزینه دكتر و دارو و پول تخت بیمارستان بر اساس تعرفه چك شده و سپس به حساب درآمد سند مربوطه تنظیم می گردد و سپس در دفتر معین ثبت می شود وجه های دریافت شده بطور روزانه به حساب مخصوص درآمدها واریز و فیش دریافت و جهت صدور اسناد نهایی آماده می گردد . چنانچه از بیماران از یارانه ای بهر دلیل استفاده نكنید باید مدارك و تاییدیه آنها توسط مسئول بیمارستان انجام و تحویل امور مالی جهت محاسبه گردد لازم به توضیح است كه محل یارانه باید حتماً در برگ یارانه مستحضر باشد .

حقوق و مزایای كاركنان بیمارستان و شبكه : 

برای تنظیم لیست حقوق مزایا باید مدارك از قبیل تعداد روزهای كاركرد و اضافه كاری و نوبتكاری و تصحیلات زندگی ( اعم از حق مسكن – حق اولاد – كارانه خارج از مركز – بدی آب و هوا – حق مشاوره و سایر مزایا ) در ستون های بدهكاری لیست حقوق بطور ماهیانه ثبت و سپس جمع آنها را باید به عنوان كسورات جمع و در ستون جمع كسورات ثبت نموده و فنی كه جمع كسورات را از جمع حقوق مزایا كسر نماییم مبلغ خالص پرداختی مشخص  می گردد . و پس از تنظیم لیست حقوق و رفع مغایرت های احتمالی آماده امضاء توسط امور مالی و پس از تایید امور مالی به امضاء رئیس بیمارستان یا شبكه می رسد . در این مرحله لیست آماده تحویل به بانك جهت پرداخت حقوق كاركنان می گردد كه لیست فوق طی چك به مبلغ جمع كل خالص پرداختی توسط امور مالی تنظیم و پس از امضاء های مربوطه و مهمور شدن به مهر شبكه  تحویل بانك می گردد .

بانك بر اساس خالص پرداختی هر یك از كاركنان رابه حساب آنها واریز و فیش های مربوطه را صادر می نماید كه توسط امور مالی فیش های دریافت و به صاحبان آنها یعنی كاركنان اعم از پزشكان و كارمندان تسلیم می گردد .

صدور اسناد و حسابداری :

پس از جمع آوری و كنترل هزینه ها و درآمدها از حیث و درستی مبالغ هزینه ها را بر اساس مراكز هزینه ها و اعتبارات تفكیك می شود و ضمائم از قبیل دستور خرید و رسید انبار و فاكتورهای مربوطه پس از رسیدگی بطور روزانه توسط حسابدار سند صادر می شود و پس از كنترل و ممیزی به امضاء رئیس حسابداری و مدیر مالی و رئیس شبكه رسیده و آماده ثبت اسناد در دفاتر قانونی روزنامه و كل می گردد .

و از تنظیم دفاتر روزنامه بدین صورت است كه اول سر فصل سند ثبت ومبلغ آن در مقابل سر فصل نوشته شده و بعد شرح سند با توجه به ضمائم و فاكتورهای هزینه و شماره فاكتور و رسید انبار پیوستی ثبت می گردد ( در ستون بدهكاری دفتر ) و سر فصل بستانكاری سند كه مبلغ هزینه ها را پرداخت كرده اعم از نقد یا بانك كه در صورت پرداخت نقدی تنخواه گردان بستانكار می شود و در صورت چك شماره چك بستانكار می گردد و بر اساس شماره و تاریخ دفتر روزنامه شماره و تاریخ سند نوشته می شود

 

دانلود گزارش کاراموزی شبكه بهداری ابهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5017
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 110
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 439
  • آی پی دیروز : 91
  • بازدید امروز : 838
  • باردید دیروز : 191
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,338
  • بازدید ماه : 13,069
  • بازدید سال : 104,326
  • بازدید کلی : 1,069,559
  • کدهای اختصاصی