loading...
فرافایل22
س بازدید : 125 جمعه 19 آذر 1395 نظرات (0)
پروژه کارآفرینی شرکت سرویس دهنده اینترنت

پروژه کارآفرینی شرکت سرویس دهنده اینترنت در 81 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود پروژه کارآفرینی شرکت سرویس دهنده اینترنت

پروژه کارافرینی شرکت سرویس دهنده اینترنت 
طرح توجیهی شرکت سرویس دهنده اینترنت 
کارآفرینی شرکت سرویس دهنده اینترنت 
دانلود پروژه شرکت سرویس دهنده اینترنت 
دانلود کارآفرینی شرکت سرویس دهنده اینترنت 
طرح توجیه فنی شرکت سرویس دهنده اینترنت 
توجیه اقتصادی شرکت سرویس دهنده اینترنت 
سرویس دهنده اینترنت
دسته بندی کارآفرینی
فرمت فایل doc
حجم فایل 151 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 81

پیشگفتار :

با توجه به رشد چشمگیر اینترنت در جامعه امروز ، ISP ها خود را مسئول می دانند كه در مقابل تقاضای بی شمار كاربران ، بتوانند بهترین خدمات را داشته باشند.

مسلم است كه یك ISP اگر بخواهد بهترین باشد باید این ارتباط قوی بین دنیای اینترنت و یك كاربر را با ارائه بهترین خدمات ، قویتر سازد.

ما در این مقاله شما را با اصطلاح ISP و دیگر نكات درباره آن آشنا می كنیم.


ISP چیست ؟

ISP برگرفته از كلمه Internet Servise Provider یعنی شركت خدمات سرویس های اینترنت است.

یك ISP توسط یك خط تلفن از شركت مخابرات و یا امكانات ماهواره ای می تواند اینترنت را به User خود سرویس دهد.


چگونه یك ISP تشكیل می شود ؟

شركت Data وابسته به شركت مخابرات ایران یكی از ICP های سطح كشور است
این شركت پهنای باند مصرفی اینترنت را از طریق تجهیزات ماهواره خود دریافت كرده و بوسیله شركت DSL مخابرات آنرا بین مشتركین خود تقسیم می كند.

از ملزومات نوع خدمات با كیفیت خوب استفاده از خطوط دیجیتالی E1 شركت مخابرات می باشد، كه در هر زوج خط E1تعداد 30 كانال ارتباطی وجود دارد كه به مشتركین امكان اتصال با سرعت bps 56000 را با درصد قطع شدن خیلی پایین و كیفیت سرویس مطلوب تر فراهم می نماید.

این خطوط از یك طرف به مركز مخابراتی و از طرف دیگر به تجهیزات شبكه شركت ارائه دهنده سرویس متصل می شوند تا از طریق شماره تلفنی كه شركت مخابرات برای دسترسی به خطوط E1 در اختیار ارائه كننده قرار می دهد بتواند دستگاه كامپیوتر خود را به تجهیزات شبكه شما و نهایت به شبكه اینترنت متصل كند.

شركتهایی كه قصد استفاده از خطوط E1 را برای دسترسی به اینترنت از شركت Data می باشند .

شركت مخابرات نیز متناسب با مورد استفاده و بر حسب مقدار پهنای باند اجاره شده ، خطوط E1 را تحویل می دهد.

 

LEASE LINE یا خطوط اجاره ای چیست؟

این نوع خطوط توسط شركت مخابرات به صورت 4 سیمه و 2 سیمه اجاره داده می شود.

این خطوط فاقد بوق آزاد و امكانات شماره گیری می باشد و ارتباط را به صورت دائم برقرار می كند به همین جهت بسته به پهنای باند مورد درخواست تنها مبلغ اجاره به عنوان آبونمان تعیین و ماهیانه دریافت می شود.


چگونه User در شبكه اینترنت شناخته می شود ؟

مسیریاب (Rotine) كه از تجهیزات موجود در Rack سرور است به دنبال IP می گردد در واقع به دنبال مسیر برای وصل شدن به اینترنت است لذا بعد از جستجو نتیجه را اعلام می كند (سخت افزاری)

سرویس RRACE (Rotine & Remove Access) در ویندوز 2000 سرور User را بعد از صحت تأیید رمز ورود به شبكه اینترنت می شناساند.

در این دو حالت User جزئی از شبكه اینترنت می شود.

 

 

 

 

خدمات یك ISP چیست ؟

سرعت بالای دسترسی به اینترنت - تلفن های اینترنتی – سرویس دهنده Voice و سرویس دهنده ایمیل و چگونهUsername و Password ایجاد می شود و چگونه بین مشتریان متفاوت است ؟
در یك پایگاه داده فیلد User name و Password با یك مقداری تعیین می شود.

این مقدار را ISP به دلخواه می تواند انتخاب كند .

برای چك كردن Username و Password باید عمل Auttoentication انجام شود كه در واقع این عمل می تواند توسط سیستم عامل سرور انجام شود ولی می توانیم آنرا در برنامه Accunting كه در پایگاه داده است تنظیم كرد تا انجام دهد.


زمان مصرف یك Ac***** چگونه تعیین می شود ؟

این قسمت نیز در پایگاه داده سرور به عنوان یك فیلد و با یك بازه زمانی ایجاد می شود.

 

خصوصیات یك سرور ISP چیست ؟

مسلم است كه در این صورت باید سخت افزار سرور خوب باشد – از سرعت پردازنده بالا و سری كردن هارد برای فضای زیاد و ختی الامكان از هاردهای اسكازی استفاده شود.

منظور از اصطلاحات « NO Proxy » و «Full Protocol» چیست ؟

Proxy یك ن.ع فیلتری در مقابل سایت های اینترنتی است حال واژه «No Proxy» یعنی هیچ محدودیتی در مقابل ورود به سایت های اینترنتی نیست و ما می توان به هر جای اینترنت برویم .

واژه «Full Protocol» یعنی همه پروتكل های موجود را ساپورت می كند . این پروتكل ها می تواند TCP/IP و UDP باشد.

 

نحوه کار ISP  و سیستم های  مورد نیاز :

2- اتصال PPP :

ISP به ما فضایی اختصاص نمی دهد بلكه به منزله امکان دسترسی ما به ‌ Internet است . در این نوع اتصال پس از شماره گیری ISP در صورت امکان میتوانیم از فضایی كه مانند یك تونل ما را به شبكه متصل‌به می‌نماید، استفاده كنیم. یعنی در شبکه Internet وارد شده ایم و میتوانیم از مزایای Multimadia استفاده كنیم. همچنین با داشتن سیستم عامل‌Win  در كامپیوتر شخصی میتوانیم در یك لحظه با چند‌Site ارتباط برقرار كنیم

UPS مخفف عبارت Uninterruptible power supply ، به معنای منبع تغذیه غیر قابل قطع است.

در حقیقت UPS یك باتری است، اما باتری كه فقط در زمان های خاص، یعنی در زمانی كه مشكلی برای تغذیه وسایل الكتریكی ایجاد می شود و ولتاژ ورودی آنها از حدود معینی بالاتر یا پایین تر می رود، انرژی الكتریكی مورد نیاز آن وسایل را تأمین كرده، بدین وسیله، آنها را از شر مشكلات ناشی از افت و افزایش ولتاژ، خلاص می كند.

زمانی كه تغییری ناگهانی در منبع تغذیه ایجاد می شود، UPS خود به خود روشن می شود. برق ورودی آن وسیله را قطع كرده، خودش شروع به تغذیه آن از طریق انرژی ذخیره شده در خود می كند.

این تغییر ناگهانی علاوه بر تغییر ولتاژ، شامل تغییرات فركانس و نیز به هم خوردن هارمونی ولتاژ هم می شود. در واقعUPS یك محافظ برای جلوگیری از از دست دادن داده ها و نیز خسارات ناشی از این تغییرات است، البته واضح است كهUPS فقط می تواندبه عنوان یك منبع موقت عمل كند.

UPS قابل برنامه ریزی هم هست. به این ترتیب كه می تواند تجهیزات متصل به آن را خاموش كرده، آنها را در برابر تغییرات ناگهانی برق محافظت كند.

هم اكنون فناوری ساخت UPS روز به روز در حال پیشرفت است و شركتهای زیادی سعی در طراحی و تولید UPSهای جدید، با خصوصیات برتر می كنند.

 

 Router
«روتر» یا مسیریاب، از اجزای سخت افزاری شبکه است که وظیفه تحویل بسته‌های ورودی اطلاعات (Packets) و تحلیل بهترین مسیر و هدایت بسته‌ها به مقصد مورد نظر را بر عهده دارد.

در شبکه های LAN محلی، که از پروتکلهای یکسان استفاده می‌کنند، به عنوان پل ارتباطی (bridge) بین شبکه ها عمل نموده و امکان ارسال پیام‌ها را فراهم می کنند.اطلاعات قسمت بندی می‌شوند و به هر کدام یک آدرس تعلق می‌گیرد.

چرا اطلاعات پاکت می‌شوند ؟ چند تا عامل مهم که می‌تونیم نام ببریم

۱- اگه اطلاعات در بین راه خراب شد فقط همان پاکت فرستاده می‌شود دیگه لازم نیست تمام اطلاعات فرستاده شوند

۲- بسته ها میتوانند از راه‌های متفاوت برای رسیدن به مقصد حرکت کنن.

 

Cache Server :

به تجهیزاتی گفته می شود که بتواند هنگام کارکردن کاربران, سایتهای بازدید شده توسط آنها را در خود نگهداری کرده و در صورتی که یک کاربر دیگر بخواهد همان سایتها را بازدید نماید با سرعت بیشتر و صرفه جویی در پهنای باند پاسخ خود را از طریق Cache Server دریافت کند. وجود Cache Server در شبکه می تواند تا 50 درصد در اندازه پهنای باند صرفه جویی کند و راندمان شبکه را بالا ببرد. Cache Server هم می تواند سخت افزاری باشد (مثل Cache Force) و هم می تواند نرم افزاری باشد.(مثل: 1- Squid که تحت Linux و Windows قابل نصب است. 2- ISA که تحت‌Win2000  قابل نصب است.3- CacheXpress که تحت Linux و اکثر Windowsها قابل نصب است. 4- RealCache که محصول شرکت داده پردازان دوران بوده و تحت Win2000 و NT4 قابل نصب است.)

 

Accounting/Billing :

 به نرم افزارهای مدیریت کاربران در یک‌ISP  گفته می شود. این نرم افزارها کنترل میزان استفاده کاربران از شبکه اینترنت را برعهده دارند. معروف ترین نرم افزار در این زمینه در کشورمان محصول شرکت داده پردازان دوران بوده و ISPUtil نام دارد که هم اکنون بیش از 40 درصد از‌‌هایISP  کشور از آن استفاده می کنند. همچنین نرم افزار ‌VoIPUtil  نیز که برای کنترل مصرف کاربران تلفنی بکار‌ رفته و مختص‌ITSP ‌ها می باشد دیگر محصول این شرکت می باشد.

 

ITSP :

به مراکز سرویس دهی Phone2Phone , ITSP گفته می شود. (Internet Telephony Service Provider)

 

VOIP Gateway :

به دستگاههایی گفته می شود که کاربران تلفنی قادر باشند به آن Connect کرده و از طریق آن با کشورهای مختلف ارتباط تلفنی برقرار کنند

VOIP Carrier :

 به تشکیلاتی گفته می شود که با VoIP Gateway از طریق اینترنت در ارتباط بوده و ارتباط های تلفنی بین VoIP Gateway و کشورهای مختلف را برقرار می سازد. 

 

Receiver :

یک Device است که به دیش وصل شده و عمل دریافت اطلاعات از دیش را انجام می دهد.

 DNS:

سرویس تبدیل اسمDomain  IP به   می باشد. در شبکه به کامپیوتری که اینکار را انجام می دهدDNS Server گفته می شود.(www.yahoo.com= 62.217.156.205)

 

انواع سرویس‌دهنده‌ها

 Mail Server :

در شبکه به سروری گفته می شود که کار دریافت , ارسال و نگهداری Email را انجام میدهد. از جمله نرم افزارهایی که برای Mail Server مورد استفاده قرار می گیرند می توان به MDaemon و Exchange اشاره کرد.

 

 

 

web server

به سروری گفته می شود که صفحات Web بر روی آن قرار گرفته و Pageهای آن از طریق اینترنت قابل دستیابی است.

 

FTP Server

 به سروری گفته می شود که فایلهای مورد نیاز برای Download کردن کاربران بر روی آن قرار گرفته است. و کاربران می توانند فایلهای موجود در FTP Server را Download کنند.

 

انواع خطوط مخابراطی

PSTN:

منظور از آن شبکه مخابراتی عمومی می باشد. (Public Switched Telephone Network) خطوط آنالوگ معمولی منظور از این خطوط همان خطوط تلفنی معمولی می باشد. نرخ انتقال Data توسط این خطوط حداکثر 33.6 Kb/s می باشد. استفاده از این خطوط برای اتصال به اینترنت در کشورمان بسیار رایج می باشد.

T1 نام خطوط مخابراتی مخصوصی است که در آمریکا و کانادا ارائه می شود. بر روی هر خط T1 تعداد 24 خط تلفن معمولی شبیه سازی می شود. هر خط T1 می تواند حامل 1.5 MB/s پهنای باند باشد.

E1 نام خطوط مخابراتی مخصوصی است که در اروپا و همچنین ایران ارائه می شود. بر روی هر خط E1 تعداد 30 خط تلفن معمولی شبیه سازی می شود. هر خط E1 می تواند حامل 2 MB/s پهنای باند باشد. خطوط E1 نمی توانند همزمان هم Dialin باشند و هم Dialout.

در حال حاضر برخی از شرکتها و سازمانهای خصوصی در ایران از E1 برای ارتباط تلفنی خود استفاده می کنند که مشخصه این سیستم 8 رقمی بودن شماره های این سازمانهاست. در اقلید هم در حال راه اندازی می‌باشد

ISDN اساس طراحی تکنولوژی ISDN به اواسط دهه 80 میلادی باز میگردد که بر اساس یک شبکه کاملا دیجیتال پی ریزی شده است .در حقیقت تلاشی برای جایگزینی سیستم تلفنی آنالوگ با دیجیتال بود که علاوه بر داده های صوتی ، داده های دیجیتال را به خوبی پشتیبانی کند. به این معنی که انتقال صوت در این نوع شبکه ها به صورت دیجیتال می باشد . در این سیستم صوت ابتدا به داده ها ی دیجیتال تبدیل شده و سپس انتقال می یابد .

ISDN به دو شاخه اصلی تقسیم می شود . N-ISDN و B-ISDN . B-Isdn بر تکنولوژی ATM استوار است که شبکه ای با پهنای باند بالا برای انتقال داده می باشد که اکثر BACKBONE های جهان از این نوع شبکه برای انتقال داده استفاده می کنند ( از جمله شبکه دیتا ایران ) .

نوع دیگر B-ISDN یا ISDN با پهنای باند پایین است که برای استفاده های شخصی طراحی شده است . در N-ISDN دو استاندارد مهم وجود دارد. BRI و PRI . نوع PRI برای ارتباط مراکز تلفن خصوصی (PBX ) ها با مراکز تلفن محلی طراحی شده است . E1 یکی از زیر مجموعه های PRI است که امروزه استفاده زیادی دارد . E1 شامل سی کانال حامل (B-Channel ) و یک کانال برای سیگنالینگ ( D-Channel) میباشد که هر کدام 64Kbps پهنای باند دارند .

دانلود پروژه کارآفرینی شرکت سرویس دهنده اینترنت

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5017
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 98
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 559
  • آی پی دیروز : 91
  • بازدید امروز : 1,994
  • باردید دیروز : 191
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 2,494
  • بازدید ماه : 14,225
  • بازدید سال : 105,482
  • بازدید کلی : 1,070,715
  • کدهای اختصاصی