loading...
فرافایل22
س بازدید : 144 شنبه 22 آبان 1395 نظرات (0)
پروپوزال رابطه ی بین هوش هیجانی و بهره وری شغلی مدیران شهرداری

آیا بین هوش هیجانی و بهره وری شغلی مدیران شهرداری رابطه وجود دارد؟

دانلود پروپوزال رابطه ی بین هوش هیجانی و بهره وری شغلی مدیران شهرداری

پروپوزال رابطه ی بین هوش هیجانی و بهره وری شغلی
پروپوزال هوش هیجانی
پروپوزال بهره وری شغلی
 مدیران شهرداری
 بهره وری شغلی
 بهره وری شغلی مدیران شهرداری
هوش هیجانی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
حجم فایل 155 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23

پروپوزال رابطه ی بین هوش هیجانی و بهره وری شغلی مدیران شهرداری

بررسی رابطه ی بین هوش هیجانی و بهره وری شغلی مدیران شهرداری منطقه 3 تهران

هرگونه استفاده برای نمره و یا ارائه مستقیم به استاد مورد تایید ما نمی باشد و شرعا و اخلاقا کار درستی نمی باشد لطفا از این پروژه برای آموزش و نمونه تحقیق استفاده شود.

پروپوزال نمونه,  فرم پروپوزال,  پروپوزال ارشد,  پروپوزال پایان نامه,  پروپوزال دانشگاه,  پروپوزال مدیریت,  پروپوزال آماده,  پروپوزال نویسی,  نوشتن پروپوزال

 

بیان مسئله

 

 

هوش هیجانی، اصطلاح فراگیری است که مجموعه گسترده ای از مهارت ها و خصوصیات فردی را در بر گرفته و معمولاً به آن دسته مهارت های درون فردی و بین فردی اطلاق می گردد که فراتر از حوزه ی مشخصی از دانش های پیشین، چون هوش بهر و مهارت های فنی یا حرفه ای است. در خصوص هوش هیجانی، این نکته مورد توجه است که مدیران و دست اندرکاران سازمانی لازم است به توانایی و قابلیت هایی چون هوش هیجانی بیش از پیش مسلط گردند. این عقیده با نظریه معتبری که بیان می دارد، برای موفقیت در کار به چیزی بیشتر از مغز (هوش بهر) احتیاج است، مطابقت دارد (سبحانی نژاد،1387، ص10).هوش هیجانی مهارتی است كه دارنده ی آن می تواند از طریق خود آگاهی، روحیات خود را كنترل كند؛ از طریق خود مدیریتی آن را بهبود بخشد؛ از طریق همدلی، تاثیر آنها را درك كند و از مدیریت رابطه، به شیوه ای رفتار كند كه روحیه خود و دیگران را بالا ببرد. دانیل گولمن هوش هیجانی را در قالب چهار عنصر طبقه بندی می كند: 1- خود آگاهی 2- خود مدیریتی 3- آگاهی اجتماعی 4- مدیریت رابطه. در واقع هوش هیجانی محصول دو مهارت اصلی است: قابلیت فردی و قابلیت اجتماعی. قابلیت فردی روی شما به عنوان یک فرد تمرکز دارد و به دو قسمت خود آگاهی و خود مدیریتی تقسیم می شود. قابلیت اجتماعی بیشتر روی نحوه ی رفتار با دیگران تمرکز دارد و به آگاهی اجتماعی و مدیریت رابطه تقسیم می شود(گنجی ، 1386، ص22) .بر مبنای پژوهش ها ، هوش هیجانی یا EQ تعیین کننده موفقیت و کامیابی انسان در زندگی شخصی، شغلی، و اجتماعی است نه بهره ی هوش یا IQ (لطفی کاشانی ، 1385، ص12) .

توجه به بهره وری سازمانی که خود حاصل کارایی و اثربخشی است، از مقوله هایی است که همواره ذهن مدیران سازمان ها را به خود مشغول می دارد. بی تردید بهره وری  کارکناناز مواردی است که می تواند بهره وری را تحت تاثیر قرار دهد، بر همین اساس شناسایی عواملی که بتواند بهره وری  کارکنان را بهبود بخشد و در نتیجه بهره وری سازمانی را ارتقا دهد، از الزامات مدیریت منابع انسانی در هر سازمانی است، بر همین پایه است که ارزشیابی بهره وری  کارکنان اهمیت می یابد، در واقع ارزشیابی بهره وری  راهی است که مدیران می توانند به نقاط قوت و ضعف کارکنان پی ببرند و با شناسایی عوامل اثرگذار بر آن، فعالیت های سازمانی را بهبود بخشند (رضا، 2010). می توان اذعان کرد که آنچه کارکنان انجام می دهند، ممکن است مرتبط با عوامل دیگری باشد و از ویژگی های ساختاری یا فرهنگی و یا فردی تاثیر پذیرد، بنابراین شناسایی این عوامل و بهبود آنها می تواند بهره وری  شغلی[1] را ارتقا دهد. یکی از عوامل موثر در عملکر شغلی میزان مهارت های مدیران می باشد و هوش هیجانی به عنوان یکی از این ضروریت ها مطرح می شود.

مساله هوش به عنوان یکی از ویژگی های اساسی که تفاوت فردی را در بین انسان ها موجب می شود از ابتدای تاریخ مکتوب انسان ها مورد توجه بوده است (ونگ ولاو، 2003). هوش هیجانی دربردارنده آگاهی، تنظیم و بیان درست دامنه ای از هیجانات است. لذا توانایی شناخت، ابراز و کنترل این هیجانات یکی از ابعاد مهم هوش هیجانی است و توانایی فرد در هر کدام از این توانایی ها منجر به اختلالاتی برای فرد می شود (شامرادلو، 1383). در این رابطه مایر و سالووی (1998) بیان می دارند برخورداری  فرد از هوش هیجانی می تواند زمینه بهبود بسیاری از بهره وری های رفتاری فرد از جمله بهره وری  شغلی را به وجود آورد.در این رابطه اکسترمرا و فرناندز  (2005)، هوش هیجانی را به عنوان پیش بینی کننده عمده ای در بهبود بهره وری  افراد در جنبه های مختلف زندگی می دانند.هوش هیجانی به عنوان مجموعه ای از توانایی های غیر شناختی ، بر دانش ها و مهارت ها و  توانایی رویارویی موفقیت آمیز در شرایط مختلف محیطی تأثیر می گذارد (بار-ان، 1997). هوش هیجانی مجموعه ای توانایی ها مانند خودآگاهی، همدلی، خودنظم بخشی، انگیزش خود و مهارت های اجتماعی می باشد که بر بهره وری های رفتاری افراد تأثیر می گذارد (گلمن1995).بر این اساس پژوهش حاضر به بررسی رابطه ی بین هوش هیجانی و بهره وری  شغلی مدیران می پردازد.

هدف اصلی:

بررسی رابطه ی بین هوش هیجانی و بهره وری شغلی مدیران شهرداری منطقه 3 تهران

اهداف فرعی:

1-بررسی و ارزیابی مولفه های هوش هیجانی و ارتباط آن با بهره وری شغلی مدیران

2-مقایسه  هوش هیجانی مدیران شهرداری

3- مقایسه بهره وری شغلی مدیران شهرداری


 

دانلود پروپوزال رابطه ی بین هوش هیجانی و بهره وری شغلی مدیران شهرداری

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5017
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 92
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 519
  • آی پی دیروز : 91
  • بازدید امروز : 1,415
  • باردید دیروز : 191
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,915
  • بازدید ماه : 13,646
  • بازدید سال : 104,903
  • بازدید کلی : 1,070,136
  • کدهای اختصاصی