loading...
فرافایل22
س بازدید : 360 چهارشنبه 12 آبان 1395 نظرات (0)
پروپوزال بررسی تاثیر طلاق بر افت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی

پروپوزال روش تحقیق در فرمت دانشگاه پیام نور

دانلود پروپوزال بررسی تاثیر طلاق بر افت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی

تاثیر طلاق بر افت تحصیلی دانش آموزان
تاثیر طلاق بر افت تحصیلی
پروپوزال روش تحقیق
دلایل افت تحصیلی دانش آموزان
بررسی علل افت تحصیلی
پایان نامه افت تحصیلی
طلاق و بررسی آن در ایران
پایان نامه طلاق در ایران
جدایی والدین و تأثیر آن بر وضعیت تحصیلی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 221 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18

پروپوزال بررسی تاثیر طلاق بر افت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی

بررسی تاثیر طلاق بر افت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه  برای خریدار آن می باشد.

 

 

بررسی علل افت تحصیلی دانش آموزان,افت درسی,دلایل افت تحصیلی دانش آموزان,بررسی علل افت تحصیلی در مدارس,دلایل وعلت افت تحصیلی,راهکارهایی برای کاهش افت تحصیلی,پایان نامه افت تحصیلی,طلاق و بررسی آن در ایران,نگاهی به آمار طلاق در ایران,پنج علت اصلی طلاق در ایران,در هر ساعت ۱۶ طلاق در ایران ثبت,آمار ازدواج و طلاق در ایران,بررسی علل طلاق,پایان نامه طلاق در ایران,بررسی علل طلاغ,جدایی والدین و تأثیر آن بر وضعیت تحصیلی

بیان مسئله

مشکلی که دنیای امروز با آن مواجه است همین است که سلامت جامعه در بنیادی ترین جزء آن یعنی خانواده به خطر افتد و اگر این خطر از همین جا بر طرف نشود.قطعا جامعه مورد نظر دیر یا زود متلاشی خواهد شد،بدیهی است که شالوده ونظام خانواده از چنان دوام واستحکامی برخودار باشدکه در مواجه با تندرهای سهم ناک و گوناگون سربلندوفایق بیرون آید و چگونگی برخورد پدر و مادرها با طلاق بر چگونگی عملکرد فرزندانشان چه در زمان حال و چه در آینده تاثیر زیادی دارد ( فرود،1386).

خانواده نخستین محیط اجتماعی است که کودک را تحت سرپرستی و مراقبت قرار می دهد از این رو بیش از تمام های محیط های اجتماعی در رشد و تکامل فرد تاثیر دارد و خانواده اولین محیطی است   که الگوی جسمی روانی فرد در آن شکل می گیرد ریشه بروز بسیاری از فضایل ورذایل انسانی در خانواده است .خانواده مانند عمارتی است که زن وشوهر ستون های آن را تشکیل می دهند و فرو ریختن هر ستون استحکام و استواری عمارت را دچار تزلزل و گسستگی می کند در حقیقت طلاق و از هم پاشیدگی خانواده یک فاجعه به شمار می رود،شکی نیست از طریق طلاق پیوند زندگی مشترک گسسته می شود و کودک پس از طلاق دچار مشکلاتی چون اضطراب عاطفی و افت تحصیلی و غیره می شود (فرجاد ،1372).

طلاق اثرات و عوارض بسیاری بر خانواده بر جای می گذارد که بیشترین این اثرات و عوارض متوجه کودکان این خانواده ها می باشد از میان عوارض موثر بر کودکان میتوان از عوارض عاطفی ، اجتماعی سخن به میان آورد که دامنۀ این عوارض بسیار است و این آسیب ها و عوارض بصورت ترس ، اضطراب ، انتقام جویی ،افسردگی ، انزوا و نیاز افراطی به محبت ، اختلال در رفتار آمادگی برای جرم و بزهکاری و حتی تن دادن به جرم و ارتکاب آن اختلال در امر تحصیل و در روابط معاشرتی و رفتارهای ضد اجتماعی را نشان داد .

از آن طرف هر گاه از تعلیم و تربیت سخن می گوییم همه بر این باور هستیم که فرایند تعلیم و تربیت به مثابه مثلثی مقدس است که یکسوی آن خانه است و سوی دیگرش مدرسه و پایه اش دانش آموز . شرایط خاص مدرسه و چگونگی روابط عاطفی حاکم بر خانواده نقش بسزایی در رفتار تحصیلی و انگیزه پیشرفت نوجوانان دارد . و کارنامه تحصیلی دانش آموزان حاصل تلاش مشترک اولیاء و مربیان است .

بررسی ویژگیهای شخصی و شخصیتی آن دسته از دانش آموزانی که در مقایسه با همسالان مشابه خود پیشرفت تحصیلی چشمگیری داشته اند . حاکی از آن است که آنها از محیط خانواده بسیار گرم و صمیمی برخوردار بوده و رد سایۀ مهر و محبت تشویق پدر و مادر از یک نگرش مثبت و انگیزۀ غنی و قوی نسبت به مدرسه و درس خواندن بهره مند شده اند . در مقابل با نگاهی کوتاه با شرایط روانی اجتماعی و درس خواندن بهره مند شده اند . در مقابل  با نگاهی کوتاه با شرایط روانی اجتماعی دانش آموزانی که علی رغم بهره مندی از بهرۀ هوشی بالاتر از متوسط و امکانات مناسب زندگی آنگونه که بایسته و شایسته است تلاش قابل توجهی از خود نشان نداده و پیشرفت تحصیلی مطلوبی را نداشته اند در می یابیم که این قبیل دانش آموزان غالباً متعلق به خانواده هایی هستند که روابط عاطفی متقابل و پایداری بین اعضار آن وجود ندارد و بسیار سست و شکننده است . اکثر این دانش آموزان تجارت خوشایند و فرساینده ای از تهدید ، تحقیر ، تنبیه و بی مهری از خانواده داشته اند و بر همین اساس با اینکه از نظر هوشی با همسالان موفق خود تفاوتی ندارند اما نسبت به مدرسه و درس خواندن چندان شوق و اشتیاقی نداشته و عمدتاً دچار نوعی بی اشتهایی تحصیلی بوده اند ؛ بنابراین پیشرفت تحصیلی فرزندان تحت تاثیر مستقیم والدین در زمینه های مختلف عاطفی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی می باشد. این والدین هستند که با رفتارهای مناسب یا نامناسب شخصیت علمی ، اخلاقی فرزندان را . شکل می دهند و عدم توجه آنها مشکلات به بار خواهد آورد .

یکی از مسائل و مشکلات اساسی نظام آموزشی هر کشوری،مسئله افت تحصیلی است این موضوع هر ساله هزینه های بسیار بالایی را در بر داشته و دور نمای پیشرفت و توسعه اقتصادی – اجتماعی وفرهنگی کشور ها را مبهم می کند .مطابق مطالعات انجام شده این مشکل هر ساله افزایش می یابد و بسیاریاز دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی نمی توانند از پس مواد ومحتوای آموزشی طراحی و تدوین شده برآیند یا آن ها را در موعد مقرر انجام دهند.زمانی این مسئله اهمیت بیشتری پیدا می کند که بدانیم بسیاری از این افراد توانایی های لازم را برای کسب موفقیت دارند ولی موفق نمی شوندباید به مقوله افت تحصیلی توجه بیشتری کردتا بتوان با شناخت آن توانایی ها و شایستگی های کودکان ونوجوانان را باور کرد مهم ترین عاملی که در شکل گیری نگرش دانش آموزان ابتدایی نسبت به تحصیل است : این که والدین دانش آموز با درس و تحصیل او چگونه بر خورد می کنند و در الگوهای تربیتی خود برای چه نوع رفتار هایی ارزش قائل می شوند .به همین منظور هدف از انجام این تحقیق بررسی تاثیر طلاق بر افت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی می باشد.

هدف اصلی:

بررسی تاثیر طلاق بر افت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی

اهداف فرعی:

بررسی میزان تاثیر طلاق یا گسستن رابطه زناشویی والدین در میزان یادگیری

بررسی میزان تاثیر پذیری افت تحصیلی دانش آموزان از فاکتور خانواده

بررسی رابطه طلاق والدین  با ترک تحصیل دانش آموزان

ارائه روشهایی به منظور کاهش اثرات سوء طلاق

فهرست مطالب

عنوان تحقیق

- بیان مسأله اساسی تحقیق

- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق

مرور ادبیات و سوابق مربوطه

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

- اهداف مشخص تحقیق

سؤالات تحقیق:

فرضیه‏ های تحقیق:

تعریف واژه ‏ها و اصطلاحات فنی

روش شناسی تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه آماری، روش نمونه‏ گیری و حجم نمونه

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ ها

دانلود پروپوزال بررسی تاثیر طلاق بر افت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5017
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 117
  • آی پی دیروز : 172
  • بازدید امروز : 289
  • باردید دیروز : 490
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,839
  • بازدید ماه : 11,619
  • بازدید سال : 87,840
  • بازدید کلی : 1,053,073
  • کدهای اختصاصی